Statsionaarsete jõuseadmete hooldustööd ja rikked

Paadi mootor tuleb talvitusajaks konserveerida vastavalt tehasejuhendile. Vastasel korral võivad talvel kasutamatult seisva mootori mõningad osad roostetada või mootoriplokk vee jäätumisel puruneda.

Enne talve soovitatakse toimida järgmiselt:

  • aseta paat tasasel kohal kiilplokkidele mõningase ahtridiferendiga, et sinna koguneks paati jäänud vesi;
  • mootorist, jahutus-ja teistest süsteemidest tuleb vesi lõhkikülmumise vältimiseks välja lasta (korgid eest ja avaused naelaga läbi lükata);
  • veesärki valada tosooli, korrosiooni vähendamiseks kasutada tosooli külmakindlusega mitte alla -35 kraadi;
  • kogu vesi tuleb paadist välja lasta või pumbata, seejärel mootorikasti seinad ja kaas kuivaks hõõruda;
  • mootor nühkida üle kuiva lapiga ja mähkida kattesse;
  • keerata kinni jahutussüsteemi kingston ning sulgeda tropiga väljalaskutoru ja jahutusvee väljalaskeava, et vältida niiskuse sattumist mootorisse;
  • mootori sisemus konserveerida spetsiaalse aerosoolvahuga;
  • mootoriruumi mitte jätta märgi või õliseid kaltse (märjad kaltsud soodustavad roostetamist, õlised aga võivad süttida). Mootorikast tuleb hoolikalt sulgeda ning pääsuluuk või ahtritekk katta presendiga.

Merele minnes:

  • kontrolli õlitaset karteris, käigukastis jne. Pööra tähelepanu õli puhtusele ja et sinna ei oleks sattunud vett (õli muutub vahuseks ja helepruuniks).
  • kontrolli kütusekraani lahtiolekut, kütusefiltri puhtust (lase välja sinna kogunenud vesi ja sade, vajadusel vaheta filtri element).
  • kontrolli jahutussüsteemi kingstoni lahtiolekut, jahutusvedeliku tasapinda paisupaagis.

Hoia mootor ja mootoriruum puhta ja kuivana!

 

NB! Kui juhtimissüsteemid ja elektriseadmestik saavad märjaks

Kui starter või generaator juhtumisi märjaks saavad on soovitav nad täiesti lahti võtta kuivatada suuremast veest ja päikese või soojapuhuri juurde kuivama panna.