Helisignaalid

  • Lühike heli ~1 sek
  • Pikk heli ~4-6 sek

 

Manööverdamis- ja hoiatussignaalid

Hoiatussugnaale kasutatakse juhul, kui laevad visuaalselt näevad teineteist. Need on:

14(4) – muudan kurssi paremale

14(5) – muudan kurssi vasakule

14(6) – tagasikäik

15 – tähelepanu juhtimine

15(1) – ettevaatust; faarvaatri käänak

14(7) – soovin mööda sõita paremalt (kitsustes)

14(8) – soovin mööda sõita vasakult (kitsustes)

NB! Hoiatussignaalid, kui laevad näevad teineteist on erinevad hoiatussignaalidest piiratud nähtavuse korral!

 

Helisignaalid piiratud nähtavuse korral

Ettevaatusabinõuna on kõik laevad kohustatud andma piiratud nähtavuse korral helisignaali.

Kui tegu on piiratud nähtavusega, siis peab iga käigus olev laev andma kahe minuti tagant ühe pika signaali. (Väikelaevade puhul on signaalitamine ainus moodus teada anda, et olete vee peal olemas.)

15(2) – mootorlaev, mis liigub vee suhtes

15(3) – mootorlaev, mis on peatunud ega liigu vee suhtes

15(4) – laev, mis omab piiranguid manööverdamisel (kalastavad, veealuseid töid teostavad, juhitavuse kaotanud, süviselt piiratud ja ka purjelaevad) 

15(5) – pukseeritav laev

 

Helisignaalid piiratud nähtavuse korral ankrus

Lisaks on omad signaalid, et anda märku, kui oled ankrus.

Kui oled ankrus, siis peab kõlama signaalkellahelin pikkusega 5sek iga 1minuti tagant.

Kui laev pikkusega üle 100m on ankrus, siis lastakse signaalkellahelin laeva vööris, mille järel lüüakse gongi laeva ahtris pidevalt 5 sekundi jooksul. Tegevust korratakse iga 1 minuti järel.